dimecres, 1 de novembre de 2017

Ciència i Vida Sana (4)

En aquest quart escrit de Ciència i Vida Sana, m'he dedicat a recollir informació sobre una altre "activitat" que la ciència ha demostrat que si es realitza freqüentment aporta grans beneficis per la salut de les persones: 
LA MEDITACIÓ

- La meditació evita que el cervell envelleixi.
- La meditació redueix l'activitat "egoista" del cervell.
- Rivalitza en efectivitat amb els medicaments antidepressius i ansiolítics.
- Uns pocs dies de meditació milloren la concentració i atenció.
- La meditació redueix l'ansietat (i les fòbies socials).
- La meditació pot ajudar a enfrontar una addicció.

I tu? T'atreviries a mirar el teu interior per buscar el teu propi benestar?
Tot això que he dit, no m'ho invento jo, ho demostren diferents estudis científics com el que comenten en aquests blogs:
Vida Sana - La meditación, una técnica que busca encontrar el equilibrio y la felicidad
El Yoga y la Meditación son buenos para el cerebro según un estudio cientifico
Descubren por qué funciona la Meditación
La Meditación hace que el cerebro procese más rápidamente la información
Ocho semanas de Meditación pueden cambiar el cerebro

En el món oriental, la meditació va sempre lligada a alguna filosofia, diguem-ne "oriental", per exemple al ZEN i al BUDISME:
Biblioteca de textos sobre el budismo
Diálogos ZEN

Però poc a poc, aquesta pràctica s'està introduint cada cop més en el món occidental, fins i tot en algunes empreses:
La Meditación, un recurso cada vez más utilizado en las empresas

I aquí (al món occidental) se li ha acabat posant el nom de MINDFULNESS:
https://4grandesverdades.wordpress.com/2013/08/13/de-que-hablamos-cuando-decimos-mindfulness/
https://4grandesverdades.wordpress.com/2013/09/02/meditacion-y-neurologia/

Però si no tens clares les diferències entre Ioga i Meditació, mira't aquests blogs:
https://mejorconsalud.com/yoga-meditacion-la-actividad-mas-tranquiliza/
https://elblogdereli.wordpress.com/yoga-y-meditacion/
http://indomityoga.com/blog/que-diferencia-el-yoga-de-la-meditacion/
https://buenavibra.es/zapping/conoce-las-diferencias-yoga-meditar/


Ara tornem al MINDFULNESS (la Plena Consciència):


Què és el MINDFULNESS?


Beneficios del Mindfulness para niños y adolescentes, por Eugenia Thomsen


TV3 (Singulars): Andrés Martín, especialista mundial en tractament de l'estrès:


TV3 (Retrats) Mario Alonso Puig "Sortir de la zona de confort":


'Mindfulness', desdibujar los límites del pensamiento para crecer como ser humano


Mario Alonso Puig - Ejercicio de Mindfulness


El poder del Mindfulness en la alimentación, por Andrés Martín


Per si encara no t'ha quedat clar... que a part de la part formal (acció de meditar), el Mindfulness també necessita sí, o sí, la pràctica informal, mira't aquest vídeo:


Vols practicar el Mindfulness?
Aquí tens la Play-List d'un curs:


i aquí un altre curs:


Si has arribat fins aquí, només em queda dir-te que per petita que sigui la població on visquis, segur que pots trobar llocs que et poden oferir cursos o pràctica de meditació guiada.  En el pitjor dels casos sempre pots recórrer a les meditacions guiades que pots trobar per Internet o en alguna APP.

Ja per finalitzar, només em queda dir-te que quan aprens a meditar, saps "entrar en estat alfa" (que el teu cervell passi a treballar en freqüències alfa, en comptes de les del tipus beta (normals)... i si saps fer això, ja has fet una bona part del camí per fer un curs d'auto-control mental (però d'això ja parlaré un altre dia)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada